-

In de pers

Grootste eenmaking ooit in de dienstenchequesector

Daenens: een nieuwe naam, dezelfde toewijding aan gezinnen én huishoudhulpen.

Zeven van de grootste dienstenchequebedrijven bundelen vanaf 20 augustus 2024 de krachten en gaan voortaan verder onder één naam: Daenens.

In België maken dienstencheques het leven van meer dan 1,2 miljoen gezinnen gemakkelijker. Een kleine 100.000 van hen ontvangt wekelijks een Daenens-huishoudheld. Met meer dan 16.500 medewerkers wordt het nieuwe merk zo de grootste werkgever in de sector en één van de grootste van het land.

De samenvoeging van Dienstenaanhuis, Plus Home Services, GreenHouse, Makkie, No Dust, Glax en TS Wallonie stelt Daenens in staat om succesvolle methodieken te delen en nieuwe groeikansen te creëren in de organisatie.

We hebben binnen Group Daenens altijd in stilte gewerkt onder verschillende merken, maar nu hebben we ervoor gekozen om onder één vlag verder te varen. Zo willen we de zichtbaarheid in het straatbeeld verhogen en ook de dienstverlening naar klanten en huishoudhulpen verder versterken

Nico Daenens - CEO Group Daenens

Daenens positioneren als sociale en warme werkgever

Met de rebranding van de verschillende bedrijven wil Daenens hun rol als sociale en warme werkgever blijven opnemen. “Dag na dag zetten onze medewerkers zich in om gezinnen te ondersteunen. Meer nog, velen van hen worden zowat deel van het gezin waar ze jarenlang aan huis komen. Zij vormen vaak die cruciale schakel, waardoor beide ouders buitenshuis kunnen werken of waardoor iemand langer thuis kan blijven wonen”, aldus Daenens. 

Structurele uitdagingen voor de sector

“Nog te vaak zien mensen een huishoudhulp als iemand die enkel het stof komt weghalen, maar dat is echt niet de realiteit. Wij noemen ze huishoudhelden om hun inzet en omwille van hun grote maatschappelijke waarde. Ze verdienen ieders respect. Als CEO wil ik de handschoen nog meer opnemen in de strijd tegen die foute perceptie. Met Daenens zetten we ons volop in voor het welzijn van de huishoudheld en verbinden we ons ertoe het beroep én de sector aantrekkelijker te maken”, verduidelijkt de zaakvoerder.

Want de sector vertoont structurele pijnen. 43,5% van de bedrijven draaide in 2022 verlies. De prijs van de cheque is al meer dan tien jaar onveranderd gebleven, terwijl de kosten enkel stegen. Dit heeft geleid tot onrust binnen de sector. “Het moment om politieke moed te tonen is nu. Door de prijs van de dienstencheque en de fiscale aftrekbaarheid te herzien, kan een werkbaar systeem gecreëerd worden dat fair is voor huishoudhulpen, bedrijven, overheid en klanten,” zegt Daenens.

Dienstverlening blijft hetzelfde

Klanten kunnen uiteraard blijven rekenen op de vertrouwde service en het voortbestaan van de 5 kantoren over heel België. “We blijven inzetten op onze goede bereikbaarheid om dicht bij onze bijna honderdduizend klanten te staan. Meer nog, we zoeken volop nieuwe collega’s om te kunnen blijven groeien”, benadrukt Daenens.

Gerelateerd nieuws

Toon alle
Ben je graag mee met wat er bij Daenens leeft?
Laat je e-mailadres dan achter en we delen ons nieuws met je.