-

Over Daenens, Over dienstencheques, In de pers

WestVlaanderenWerkt interviewt Nico Daenens

In de rubriek Ondernemers-DNA sprak WestVlaanderenWerkt met Nico Daenens, CEO van Group Daenens. Met zijn visie op sociaal ondernemerschap toont hij hoe sterk maatschappelijke impact en menselijkheid kunnen doorwegen in het bedrijfsleven.

Nico Daenens bouwde zijn dienstenchequebedrijf uit met een duidelijke missie: duurzame werkgelegenheid creëren en écht een verschil maken voor mensen. “Ondernemen is voor mij eerder een houding dan een bezigheid”, zegt hij. Zijn aanpak is doordrongen van waarden als zorg, respect en solidariteit – principes die hij van huis uit meekreeg.

Ik vind het ook een prachtig woord: onder-nemen. Het betekent letterlijk: iets vastpakken, omarmen, van onderuit ondersteunen. Er spreekt engagement en zorgzaamheid uit. En je hoeft geen groot kapitaal te hebben om te geven. Het weinige dat je hebt, kan je delen.

Group Daenens investeert bewust in medewerkers, klanten én een inclusieve samenleving. Hij pleit voor meer waardering voor schoonmaakpersoneel en gelooft dat iedereen kansen verdient, ongeacht afkomst of opleiding. “Waarden als verbinding, solidariteit en inclusie staan onder druk in de wereld. Terwijl wij elke dag de positieve impact ervan zien op onze medewerkers en onze klanten. Gelukkige medewerkers naar wie geluisterd wordt en die de kans krijgen om hun talenten te ontplooien, doen hun werk liever en beter. Gelukkige medewerkers zorgen op hun beurt voor tevreden klanten. Zogenaamd zachte waarden als verbinding hebben wel degelijk een concrete, positieve economische impact.”

Lees het volledige interview in WestVlaanderenWerkt.

Gerelateerd nieuws

Toon alle
Ben je graag mee met wat er bij Daenens leeft?
Laat je e-mailadres dan achter en we delen ons nieuws met je.
We houden je op de hoogte!

We houden je op de hoogte!

Bedankt voor je inschrijving op onze nuttige en fijne nieuwsbrief. We houden je vanaf nu graag op de hoogte van wat reilt en zeilt binnen Daenens.